Správa železnic představila plán na modernizaci pražského železničního uzlu. Klíčovou změnou budou dvě nové tunelové trasy o délce 10,6 kilometru, které propojí centrum metropole s regionální i dálkovou dopravou. Součástí projektu bude i nová dvouúrovňová stanice pod hlavním nádražím a čtyři další podzemní zastávky.
Nové trasy povedou pod Karlínem, Václavským a Karlovým náměstím, přičemž stanice Florenc bude částečně zahloubena. Tunely umožní až 16 vlaků za hodinu v každém směru a pomohou oddělit regionální a dálkovou dopravu. To povede ke zvýšení komfortu cestujících i menšímu dopadu na životní prostředí. Náklady na projekt jsou odhadovány na 185 miliard korun.
Schválená varianta nyní zamíří do strategických dopravních plánů. Podle náměstka primátora Zdeňka Hřiba zlepší projekt nejen dostupnost železniční dopravy, ale také odlehčí přetížené úseky MHD a sníží dopravní zátěž v centru města. Méně aut znamená méně emisí a lepší životní prostředí pro obyvatele metropole.