Slogan kampaně zní: „Buď připraven, nebuď překvapen!“ Jak se připravit na nepředvídatelné události a krizové stavy, jakými jsou například povodně nebo výskyt aktivního střelce se lidé dozví na webu nebudprekvapen.cz. Kromě toho jsou připravené i vzdělávací podcastové série pro sociální sítě. Kampaň lidé uvidí i na venkovních reklamních plochách a ve vozech veřejné dopravy. K dispozici budou i papírové letáky.
„Kapacity záchranných složek se v prvních okamžicích krizové situace soustředí na pomoc těm, kteří ji nejvíce potřebují. Proto je důležité, aby zbývající obyvatelstvo přesně vědělo, jak má v dané situaci postupovat, než se k němu případná pomoc dostane. Připravená a informovaná společnost nám usnadňuje práci a umožňuje zaměřit naše síly tam, kde jsou nejvíce potřeba,“ vysvětluje ředitel Hasičského záchranného sboru hlavního města Prahy Luděk Prudil.