neděle 7. prosince 2025

Praha po dvou letech dokončila definitivní uzávěr plavebního kanálu Troja

Praha dokončila stavbu definitivního uzávěru plavebního kanálu Troja. Jde o jeden z klíčových prvků systému protipovodňové ochrany hlavního města. Jeho stavba trvala dva roky.

Plavební kanál Troja

Jeho výstavba trvala dva roky. Na obou březích Vltavy se vybudovaly nové konstrukce.
Zdroj: Praha.eu

  • Jeho výstavba trvala dva roky. Na obou březích Vltavy se vybudovaly nové konstrukce.
  • Zdroj: Praha.eu

Jde o jedno z kompenzačních opatření, ke kterému se přistoupilo po výstavbě nové vodní linky Ústřední čistírny odpadních vod na Císařském ostrově.

Nové řešení zohledňuje změněné odtokové poměry v Trojské kotlině při zvýšených průtocích Vltavy. „Hlavním úkolem vybudovaného uzávěru plavebního kanálu je možnost plného otevření vrat plavebních komor pro průchod povodňových průtoků a následně po kulminaci a opadnutí velké vody plavební kanál opět bezpečně uzavřít. Tím se umožní rychlá revize plavebních komor, včetně jejich případného vyčištění od nánosů, a výrazně se tak urychlí uvedení celé soustavy do běžného provozu. Dalším pozitivem je, že nyní bude možné realizovat údržbu a opravy vypuštěného plavebního kanálu, aniž by bylo nutné vypustit celou trojskou zdrž, jak tomu bylo doposud,“ vysvětluje generální ředitel Povodí Vltavy Petr Kubala.

Autor: Michaela Dočkalová

Související

G7WGc3Ia0AAyDBZ
Zahraniční

Katastrofa na Sumatře. Po extrémních povodních přichází hrozba hladomoru

parkování
Domácí

Hybridy mají utrum. Od nového roku už nebudou v Praze zdarma parkovat

G6q4MjFakAE7yrL
Zahraniční

Tragédie pokračuje. Počet obětí povodní na Sumatře překročil sedm stovek

škola
Domácí

V nové pražské škole se budou učit středoškoláci i budoucí učitelé