Hned po Novém roce by se mělo začít s rekonstrukcí smíchovského nádraží, kde rovněž vznikne přestupní terminál mezi vlakovou a autobusovou dopravou. Díky jeho výstavbě, která má být hotová do roku 2030, už lidé nebudou muset z vlakového nádraží mířit až na stanoviště autobusů Na knížecí. Zároveň poblíž smíchovského nádraží vznikne také nové velkokapacitní záchytné parkoviště. Přibydou i stanice metra nebo zastávky hromadné dopravy.
Pražský magistrát už na akci vypsal tendr za osm miliard korun. Více než čtyři miliardy spolkne samotná rekonstrukce nádraží, při které dojde ke kompletní přestavbě kolejiště, obnově tří nástupišť a vybudování jednoho nového. Správa železnic rovněž oznámila, že prostory budou bezbariérové. Součástí projektu bude také výstavba lávky směrem k nově vznikající smíchovské čtvrti.
Smíchovské nádraží, které je důležitým uzlem pro celorepublikovou dopravu, začalo sloužit už v šedesátých letech devatenáctého století. Současná budova však pochází z padesátých let dvacátého století. Historické stavby nepřečkaly druhou světovou válku.