Současná vizuální identita Prahy existuje víc než 20 let a je jednou z nejstarších v Česku. Dosud jí ale chyběl komplexní systém, který by pokrýval i digitální prostředí, například aplikace, jež hlavní město Praha používá pro komunikaci s obyvateli Prahy a jejími návštěvníky.
Autorem nového grafického návrhu, přesněji celé vizuální identity Prahy, je grafické Studio Najbrt, které na ní pracovalo ve spolupráci s organizací Czechdesign. Studio je i původním autorem vizuální identity z roku 2002.
Nová vizuální identita pokrývá písmo, ilustrace nebo piktogramy. Nechybí ani nové barevné kombinace.
Nápad na novou vizuální identitu Prahy vznikl z potřeby vytvořit takový grafický manuál, který bude jednotný, snadno rozpoznatelný a pro veřejnost atraktivní. „Jsme moc rádi, že se představitelé města Prahy rozhodli jít cestou revize své vizuální identity. Díky tomu vznikl nový systém, který je založený na silných základech původního loga, a který zároveň reflektuje náročnější požadavky dnešní doby. Tento přístup ukazuje, že ne vždy je nezbytné vizuální identitu zcela měnit – někdy stačí přinést svěží energii a promyšlené úpravy do té současné,“ popsala ředitelka organizace Czechdesign Jana Vinšová.
Lidem se nové vizuály líbí, větší smysl by ale viděli v tom, kdyby se zastupitelé Prahy víc soustředili na infrastrukturu města, třeba na cyklostezky. „Proč vymýšlíte novou infografiku, když jste zatím nevybudovali ani žádnou pořádnou chráněnou infrastrukturu pro cyklisty?“ rozčiluje se na facebookových stránkách jeden z uživatelů. Jeho otázka zatím zůstala bez odpovědi.