Praha plánuje další rozvoj tramvajové dopravy. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) získal pravomocná povolení k výstavbě tratí Počernická a Olšanská – Habrová. Počernická trať se začne stavět ještě letos, zatímco výstavba trati Olšanská – Habrová je naplánována na jaro 2026. Obě tratě mají být hotové v roce 2027 a jejich výstavba bude spolufinancována z fondů Evropské unie.
Počernická trať dlouhá 2,4 kilometru propojí Vinohradskou a Dřevčickou ulici. Bude zahrnovat šest párů zastávek, které nahradí současné autobusové linky v oblasti Malešic. Novinkou bude ozeleněné kolejiště, modernizace vozovny Strašnice a rekonstrukce starých vodovodů zásobujících třetinu Prahy. Po dokončení získají obyvatelé přímé tramvajové spojení na Karlovo náměstí či Hlavní nádraží.
Druhá trať vznikne na místě bývalé železniční dráhy mezi Žižkovem a Malešicemi. Tento unikátní projekt využije původní trať a nabídne přímé spojení pro obyvatele nové čtvrti u bývalého Nákladového nádraží Žižkov. Trať dlouhá přibližně dva kilometry bude kombinovat dvoukolejné a jednokolejné úseky.
Na trati Olšanská – Habrová vznikne pět zastávek, včetně konečné Sídliště Jarov. Nové zastávky, jako Nový Žižkov nebo Nad Kapličkou, budou sloužit obyvatelům i rozvíjející se zástavbě. Jednokolejný úsek u zastávky Habrová je navržen tak, aby obsloužil i místní zástavbu.