Linky C a D dostanou nové vozy, které budou jezdit bez strojvedoucího. Zároveň se počítá se zkrácením intervalů a navýšením přepravní kapacity na nejvytíženější lince C až o 20 procent. „Automatizace linky metra C kromě úspory finančních prostředků zvyšuje komfort cestujících a potenciálně můžeme přepravit také více cestujících,“ říká náměstkyně primátora Jana Komrsková. .
Nová linka metra D mezi Pankrácí a Novými Dvory se už staví. Nové automatické vlaky by mohly být v provozu za čtyři až pět let. „Po podpisu smlouvy bude následovat vývoj samotných vozů, výroba a homologace, na kterou naváže v letech 2028 až 2029 zkušební provoz. Až poté bude možné zahájit sériovou výrobu a očekávat dodávku objednaného počtu vlaků,“ vypočítává generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Petr Witowski.
Dopravní podnik chystá také automatizaci linky A. Ta by měla skončit do roku 2040. To naštvalo cestující. Podle nich je rekonstrukce samotných stanice metra i plánovaná automatizace vlaků hudbou daleké budoucnosti. Přitom obojí by bylo potřebné už dnes. „ "Píše se rok 2238 a rada hlavního města Prahy projednala poslední odvolání s nesouhlasem se stavbou metra D a výměnou vlaků na lince C. Nyní proběhne šestiměsíční zákonná lhůta k vyjádření investora a poté se konečně začne s výměnou vlaků, které jezdí na lince C již od roku 2003,“ vtipkuje jeden z facebookových uživatelů pod příspěvkem dopravního podniku. "Nikdo z nás se toho nedožije, takže buďme v klidu," píše druhý.
Jiní s automatizací nesouhlasí vůbec. Podle nich je důležitější samotná modernizace stanic metra. „Kačerov beznadějně zastaralý, bez výtahu, s věčně stávkujícím jediným eskalátorem. Opatov se rozpadá po všech stranách. Jinde vídáme na nástupišti kbelíky, které zachycují prosakující vodu. Ale hlavně že narveme miliardy do automatizace, bez které by se dalo docela dobře obejít,“ posteskl si další uživatel.