Nové velkokapacitní elektrické jednotky mají začít jezdit na území Prahy a Středočeského kraje od roku 2029, a to po dobu 30 let. Pojmout by měly až 380 sedících cestujících.
„Tato soutěž je historickým milníkem pro dopravní obslužnost v celé metropolitní oblasti. Umožní konečně adekvátně reagovat na její bouřlivý rozvoj, rostoucí počet obyvatel a jejich požadavky na mobilitu,“ uvedl Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy a mobility.
Nové jednotky by měly jezdit i po plánované trati na Letiště Václava Havla. Nahradí také dieselové soupravy na linkách do Mladé Boleslavi a Kladna. Pro cestující by měly být nové vlaky komfortnější a vybavené co nejmoderněji. Bude v nich klimatizace, bezbariérový přístup, místa pro kočárky a kola a také fungující internetové připojení.
Předpokládaná hodnota zakázky činí 142 miliard korun a podílet se na ní budou Praha i Středočeský rovným dílem. Zároveň se jedná o dosud největší soutěž na dopravce, která se kdy v Česku doposud uskutečnila.