Podvodníci často posílají textové zprávy nebo e-maily pod hlavičkou České pošty nebo jiného velkého přepravce, jako je Zásilkovna, PPL či DHL, s tím, že adresátův balíček není doručený a je třeba odeslání znovu naplánovat. Text často obsahuje nesmyslné věty nebo nesprávně napsaná velká a malá písmena.
Kyberšmejdi zneužili také značku Alza nebo e-shop CZC.cz. U Alzy téměř dokonale okopírovali její web. Jiná byla jen platební brána, přes kterou měli napálení uživatelé posílat platby. „Je pravděpodobné, že s přicházejícími Vánocemi bude počet online podvodů znatelně stoupat,“ upozornila Alza.
Při zneužití CZC nebo Zásilkovny zase zasílají tuto informaci: „Máte balíček čekající na doručení. Použijte svůj kód k jeho sledování a přijímán.“ Pokud lidé na odkaz kliknou, otevře se jim stránka, kde mají zadat osobní a platební údaje.
Podobné podvody se objevují také mezi uživateli Bazoše nebo Sbazaru.