Pachatelé zneužívají předvánočního shonu a posílají balíčky na reálná jména a adresy lidí. Zásilky doručují běžné kurýrní služby či výdejní boxy, odesílatel bývá nejasný nebo není uveden vůbec. Po zaplacení lidé často zjistí, že obsah balíčku je bezcenný a jeho hodnota neodpovídá zaplacené částce.
Podvody spojuje stejný scénář. Žena u Jihlavy zaplatila za neznámou zásilku více než jeden tisíc korun. Muž na Jihlavsku dal za falešný balík 3500 korun a další případ ze Žďárska skončil zaplacenou nekvalitní mikinou. Poškození přitom věřili, že jde o běžné objednávky jejich nebo členů rodiny.
Policie upozorňuje, že podobné zásilky často postrádají reklamační údaje, a proto je téměř nemožné domoci se vrácení peněz. Doporučuje kontrolovat jméno odesílatele, ověřit vlastní objednávky a za neznámé zásilky nikdy neplatit. Před převzetím balíčku pro jiného člena domácnosti je vhodné si jeho objednávku potvrdit. Pokud dojde k podvodu, je potřeba uchovat obal i doklad o platbě.