Vozový park České pošty čítá 5 570 vozidel, mezi nimi je i šest traktorů. Třetinu vozového parku tvoří dodávky do 3,5 tuny. Největší podíl zastupují naftové vozy, na stlačený zemní plyn jezdí zhruba dvě procenta vozů. Dosud Česká pošta využívala elektromobily pouze okrajově, to se však s obměnou vozového parku změní.
Škoda dodá poště 120 plně elektrických vozů Škoda Enyaq. Dalších 130 elektromobilů pravděpodobně pošta pořídí od jiné firmy. Na nákup využívá dotace ze Státního fondu životního prostředí. Obměna potrvá do konce listopadu.
„Naše osobní vozy mají v průměru nájezd přes 70 kilometrů denně, dodávky samozřejmě o něco více a nákladní vozidla asi 270 kilometrů denně. Proto byl nákup elektromobilů v kategorii M1 a N1 dobrou volbou, mají nižší emise i provozní náklady, plníme zákonné požadavky na elektromobilitu ve vozovém parku a navíc pomáháme životnímu prostředí,“ nechal se slyšet Vít Bukvic, který řídí divizi logistiky České pošty. Zatímco vozy M1 slouží především k přepravě až osmi osob, vozy N1 se používají na přepravu nákladu do 3 500 kilogramů.
V současnosti má společnost 25 dobíjecích stanic pro elektroauta a dalších 80 se chystá pořídit rovněž z dotací.
Doručovatelé mají k dispozici také elektrokola.
Nedávno @Ceska_posta_sp koupila hromadu elektrokol pro doručovatele. Jsou předražená, a mají nosnost pouze 120 kg, takže je mohou používat pouze doručovatelé s váhou do 60kg!
— Hlídač Státu (@HlidacStatu) September 21, 2023
A to není vše. Takto vypadá jedno z kol po měsíci‼️ používání pouze na asfaltových silnicích! pic.twitter.com/jZluOfd6Zq