Evropská komise odsouhlasila zákaz výroby aut se spalovacími motory, který by měl platit od roku 2035, kdy chtějí unijní státy dosáhnut nulových emisí. Úředníci také navrhli pokuty pro výrobce, kteří tyto cíle nebudou plnit. Podle odborníků by toto rozhodnutí mohlo být pro evropský automobilový průmysl likvidační, protože ten se za poslední roky ocitl v krizi, což je dané svazujícími nařízeními, konkurencí z Číny a právě přechodem na elektromobilitu.
Podle předsedkyně Evropské komise Ursuly von der Leyen je cílem mít v Evropě konkurenceschopný a udržitelný automobilový průmysl, důraz je prý ale třeba klást také na dodržování dohodnutých emisích cílů. Ty vzešly z konference v Paříži v roce 2015 a směřují ke zcela bezemisní Evropě v roce 2050.
V praxi to ale zatím vypadá tak, že kvůli mizivému zájmu o elektromobilitu z řad koncových zákazníků, ohlašují automobilky malý odbyt, propouštění a dokonce zavírání výroben. Příkladem je německý koncern Volkswagen, který v následujících letech musí zrušit minimálně tři závody a na dlažbě skončí desítky tisíc zaměstnanců.