V současnosti zástupci města plánují demolici bývalého opravárenského závodu ČSAD a také už zavřené čerpací stanice Shell v Opuštěné ulici. Další demolice čekají také na nedostavěnou a nikdy neotevřenou železniční polikliniku na Štýřickém nábřeží. Kromě toho, že se v místě pohybují pochybné existence a je tam nepořádek, objekt také leží na území plánovaných protipovodňových opatření. Ty se ukazují jako klíčová pro rozvoj železničního uzlu v Brně a rozvoj nové čtvrti města.
To tam aktuálně staví Uhelnou ulici a tento rok se tam navíc otevřel Palác Trnitá, což je multifunkční moderní budova. Čtvrť tak postupně získává novou tvář a vrací se do ní život. Postupuje také několik soukromých projektů v této lokalitě.
Jedním z důležitých kroků je pro město v současnosti získání stavebního povolení na Bulvár, klíčovou komunikaci, která napomůže otevřít prostor pro Jižní čtvrť a výstavbu okolních oblastí. Proces získání povolení ale zkomplikovaly ekologické organizace, které napadly rozhodnutí Krajského úřadu Jihomoravského kraje.
Nový projekt by měl nabídnout převahu rezidenčního bydlení s obchodními a administrativními prostory a propojením s brněnským přednádražím.
Stavba nového hlavního nádraží je plánovaná mezi lety 2028 a 2035. Celý železniční uzel si vyžádá investice v řádu 64 miliard korun bez daně.