Pojišťovny se snaží motivovat klienty, aby aktivně předcházeli nemocem a úrazům. Jednou z cest je poskytování příspěvků na různé pomůcky. Příspěvky na nákup cyklistických, lyžařských nebo jezdeckých helem patří mezi nejčastější benefity. Některé pojišťovny nabízejí příspěvky i na další ochranné pomůcky, jako jsou chrániče na kolena, lokty či páteř. Příspěvky se obvykle vztahují na děti do určitého věku, liší se i maximální výše příspěvku.
Chytré hodinky a další nositelná elektronika představují moderní trend v monitoringu zdraví. Dokážou měřit tepovou frekvenci, spálené kalorie nebo dokonce EKG. I v této oblasti pojišťovny začínají hrát roli, i když proplácení není zdaleka tak rozšířené jako u helem. Přímé příspěvky na nákup chytrých hodinek jsou zatím spíše výjimkou. Některé pojišťovny ale přicházejí s programy, které využívají data z těchto zařízení, mají své aplikace a poskytují různé bonusy za splnění cílů.
Pojišťovny také proplácejí výživové doplňky, přispívají na masáže nebo návštěvu sauny, hradí sezení u terapeuta nebo přidají na rehabilitační jízdu na koni nebo lázeňský pobyt.