Všeobecná zdravotní pojišťovna nikdy přeplatky tímto způsobem nevrací a nikdy od klientů nevyžaduje přihlášení k bankovnímu účtu.
„Zatím se jedná o jednotlivé případy, předpokládám ale, že jich bude rychle přibývat. Načasování této vlny může souviset i s blížícími se svátky, kdy několik tisíc korun může být pro příjemce e-mailu lákavá motivace zkusit to,“ upozorňuje na nové praktiky podvodníků bezpečnostní ředitel Všeobecné zdravotní pojišťovny Jan Svoboda.
E-maily lidem přicházejí pod hlavičkou Všeobecné zdravotní pojišťovny a prý působí nadmíru věrohodně. Text neobsahuje žádné na první pohled viditelné gramatické nebo stylistické chyby. Varující je však upozornění, že klienti pojišťovny musejí jednat rychle. Pokud mají tedy lidé pocit, že se s tímto podvodným jednáním setkali, mohou zavolat na infolinku pojišťovny nebo rovnou e-mail přeposlat na oficiální e-mailovou adresu pojišťovny.