Poslední a nejobtížnější část stavby dálnice D3, která práce přesune na jih od Českých Budějovic, by měla začít do dvou měsíců. Končí tak složitá situace, kdy Ředitelství silnic a dálnic ŘSD jen těžko vybíralo stavební firmu. Kauza měla až absurdní nádech, protože cena, kterou česko-slovensko-maďarské sdružení firem MI Roads, Doprastav a Duna Aszfalt nabídlo, se silničářům zdála příliš nízká. Oproti očekávané sumě 6,2 miliardy korun, s kterou ŘSD tendr vypisovalo, nabídl spolek tří podniků cenu o 30 procent nižší, celkem tedy 4,3 miliardy.
Silničáři proto řízení zastavili a zkoumali, zda nejde o podhodnocenou, tedy nerealistickou cenu. To se zmíněným třem firmám nelíbilo a podali stížnost na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, což celou věc ještě více zkomplikovalo a došlo ke zpoždění. Přestože se mělo začít stavět už loni, k rozuzlení došlo až v uplynulých dnech. Zmíněná nabídka zvítězila.
Předmětný úsek spojující Kaplice, Nažidla a státní hranici s Rakouskem, by měl být hotový do roku 2026. Mluví se o něm už přes 20 let, od tragické nehody autobusu v Nažidlech, při které zemřelo 20 lidí.