"Bydlím na Praze 3, kde máme jednu poštu na 70 tisíc lidí. Naposledy jsem ve frontě strávila skoro dvě hodiny. Snažím se volit jiný způsob posílání balíků a zásilek a na objednané věci vybírám jiného dopravce," říká pětatřicetiletá Stanislava.
Podle České pošty je situace ale v normě a prý i v Praze 3 se zákazník k okénku dostane do osmi minut. Fronty se na některých pobočkách mohou prý ojediněle vyskytnout, a to především krátce po otevření pobočky a v době, kdy je výplata sociálních dávek či důchodů.
"Provoz na všech pobočkách průběžně vyhodnocujeme. Například v Praze 3, kde došlo k redukci pěti pošt neevidujeme žádnou nepravidelnost. Provoz je zde denně monitorován a doba čekání se i díky zřízení specializovaných přepážek e-pošty, kam relokujeme časově náročné transakce typu CzechPoint, zefektivnil natolik, že doba čekání oproti roku 2022 dokonce klesla," reaguje mluvčí České pošty Ivo Vysoudil.
Předvánoční čas prý pak může představovat riziko stabilních front. "Pokud chtějí mít klienti jistotu, že se na pobočce nezdrží, mohou se předem objednat na konkrétní čas. Po příchodu pak jen zadají kód do vyvolávacího systému a jsou ihned obslouženi," dodává mluvčí.