„Čelili jsme krizové situaci, kdy jsme ve velmi krátkém časovém úseku museli reagovat na prudké změny výšky hladiny přehrady. Za normálních okolností bychom lodě vytáhli na břeh, na což ale nebyl čas. Když začala voda klesat, svezli jsme můstky do přístaviště a pak ve dne i v noci monitorovali hladinu. Podle ní jsme následně upravovali výši přístavního mola, aby nedošlo k poškození lodí. Hladina klesla o 2,5 metru a lodě si sedly na dno. To se stalo poprvé v historii brněnské lodní dopravy, naštěstí jsme ze situace vyvázli bez úhony. Nevyplouvali jsme od 13. do 21. září,“ řekl dopravní ředitel Dopravního podniku města Brna Jan Seitl.
Letošní sezona však měla i své plusy. Patřila k těm vůbec nejsilnějším. Lodě dopravního podniku převezly na 286 tisíc lidí. Velký zájem byl i o plavby na objednávku. Nyní sedm lodí čeká na vyzažení na břeh a pravidelnou zimní údržbu. Budou se kontrolovat podponorové části plavidel a konstrukce, údržbou projdou i motory a elektrické systémy, filtry a provede se i demontáž baterií. Stejně tak je zapotřebí zkontrolovat kabeláž, opravit palubní zařízení a lodě vyčistit zvenčí i uvnitř.
Aktuálně Dopravní podnik města Brna provozuje sedm lodí s elektrickým pohonem s kapacitou až 200 lidí. Jejich provoz v letních měsících zajišťuje 50 až 60 kapitánů a lodníků.