Plány na lom na severu Plzeňska platí. I přes odpor obcí i hlasy lidí v referendu

Lidem v Trnové a Krašovicích se nelíbí plánovaná těžba kaolinu v bezprostřední blízkosti jejich domů, o čemž svědčí i výsledky referenda. Zatím jim to však není nic platné.

c99fb42b-0133-4b90-953c-566d81174ddb

Současný lom v Kaznějově by měl podle plánů postupovat ke Krašovicím a Trnové.
Zdroj: Jan Skala

  • Současný lom v Kaznějově by měl podle plánů postupovat ke Krašovicím a Trnové.
  • Zdroj: Jan Skala

S přípravami na zahájení důlní činnosti v katastru obcí Krašovice a Trnová na severním Plzeňska, se pokračuje a to navzdory odmítavému stanovisku obecních úřadů a jednoznačnými výsledkům referenda z ledna 2023, kdy se proti záměru společnosti LB Minerals postavilo kolem 80 procent obyvatelstva. O tom, že zmíněný těžařský podnik nehodlá od svého záměru ustoupit, svědčí i schůzka, kterou naplánoval s občany obou obcí na úterý 18. března. Podle některých obecních zastupitelů dotčených obcí se znovu při schůzce očekává napjatá atmosféra, která panovala při prvním setkání minulý měsíc.

Obce se už s žádostí o zastavení celé věci obrátily i na ministerstvo životního prostředí, které by mělo celou případ posoudit, protože padnou za oběť stovky hektarů lesa a těžba může mít dopad i na kvalitu a stav podzemních vod, což by v praxi mohlo znamenat i zničení studní lidí, kteří žijí poblíž zamýšleného lomu. Ten by měl mít okraj, co se týče Trnové 450 metrů od současné zástavby a co se týče Krašovic dokonce pouhých 300 metrů.

Podle dosavadních plánů společnosti LB Minerals by těžba v lesích za oběma obcemi měla začít v roce 2032 a už na příští rok se počítá s odlesněním většiny oblasti.

image1

b855463d-f968-4db1-9724-9b05d1cab5d0

Autor: Jan Skala

Související

Cheb
Domácí

Cheb čeká referendum kvůli stavbě podnikatelského parku

F4jEr9UW8AAbWEH
Domácí

Politický tlak neuspěl. Soutok i nadále zůstává chráněnou krajinnou oblastí

solární energie
Domácí Zelená energie

Obce si vyrobí vlastní energii díky nové miliardové podpoře

vlak
Domácí

Patnáct miliard pro zelenou železnici. Nové vlaky nahradí dieselové soupravy