sobota 24. května 2025

Plán na stanici metra Depo Zličín byl zrušen

Pražský dopravní podnik (DPP) zastavil přípravy na výstavbu nové stanice metra Depo Zličín.

Zličín

Zličín zůstane konečnou metra linky B. Stanice Depo Zličín se ruší.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Zličín zůstane konečnou metra linky B. Stanice Depo Zličín se ruší.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Pražský dopravní podnik (DPP) na popud vedení města pozastavil přípravy na novou stanici metra Depo Zličín. Náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) uvedl, že v oblasti není dostatek cestujících, aby stanice měla smysl, což by navíc znemožnilo získání evropských dotací. Hřib zdůraznil, že stavba by výrazně zvýšila provozní náklady metra, které by většinu času jezdilo prázdné.

Adam Scheinherr z opoziční Prahy Sobě, který jako náměstek přípravy stanice inicioval, rozhodnutí kritizuje. Tvrdí, že projekt měl pro oblast Zličína smysl jako přestupní bod pro řidiče a cestující z příměstských linek. DPP navíc získal nedávno územní rozhodnutí, což Scheinherr označil za promarněnou příležitost. Připomněl, že podobně vznikla v roce 2006 stanice Depo Hostivař, která byla úspěšně integrována do sítě metra.

Stanice Depo Zličín měla být povrchovou konečnou linky B s napojením na stávající koleje vedoucí do zličínského depa. Součástí projektu měl být i velký parkovací dům typu P+R. Scheinherr tvrdí, že stanice by lépe obsloužila rostoucí rezidenční výstavbu a stala se důležitým přestupním bodem pro příměstské linky.

Město však plánuje na Zličíně alespoň postavit nové P+R parkoviště na jiném místě a modernizovat stávající depo. Podle Hřiba se myšlenka na stanici Depo Zličín do budoucna zcela nevylučuje, pokud se zlepší podmínky.

Autor: Šimon Mitro

Související

střední škola
Domácí

Střední školy v Praze odmítly navýšit počty studentů

studenti
Domácí Školství

Až 34 žáků ve třídě. Praha hledá cestu z krize středních škol

preview
Domácí

Malešice představily megalomanský projekt. Roste tam nová čtvrť

Nádraží Praha - Florenc
Domácí

Pražští radní schválili posunutí nádraží Florenc, chybí dopravní studie i smlouvy