Pokud by totiž mohla hromadná městská doprava ujet více kilometrů, přibyly by zastávky i spoje a lidé by ji mohli začít preferovat před osobními automobily, což by pozitivně ovlivnilo dopravu ve městě, zejména ve špičce.
Výběrové řízení město plánuje na léto příštího roku. Nového dopravce by pak mělo vybrat do prosince. Od té chvíle bude mít současný provozovatel MHD v Písku roční výpovědní dobu. Změna tedy nastane nejdříve v roce 2027.
Město se také pečlivě připravuje na veřejnou zakázku. Pro tu určilo mnoho pravidel, která nový dopravce musí dodržet. Zahrnují například technické parametry autobusů, požadavky na jejich vybavení a zavedení moderních metod prodeje jízdenek. Všechny autobusy budou muset být bezbariérové, umožňovat bezkontaktní platby a být sledovatelné prostřednictvím GPS v městské aplikaci.
S novým dopravcem přijdou také změny v jízdních řádech. Město plánuje přidat nové spoje a zastávky.