Podle průzkumu společnosti AVAST se 24 procent Čechů stalo terčem romanticky motivovaného podvodu. Podvodníci se snaží pod záminkou romantické náklonosti zneužít druhé pro svůj prospěch. Obdobné množství Čechů (21 %) uvádí, že je jejich online známí žádali o peníze, a 4 % z nich jim je skutečně poskytlo. S nějakou formou online podvodu se minimálně jednou v životě setkala více než čtvrtina lidí.
Často dochází také k tomu, že podvodníci zfalšují nebo někomu ukradnou účet ze sociální sítě a pak jejich přátele žádají o peníze. S takovým jednáním se setkalo 21 % dotázaných. Podvodníci se nejčastěji vydávají za přátele (58 %), služby jako Netflix nebo Amazon (19 %) či banky (17 %). S podvody se lidé nejčastěji setkávají v e-mailech (63 %), na sociálních sítích (37 %) a v textových zprávách (24 %).