I když se zvažovala i rekonstrukce, nakonec se ukázalo, že efektivnější bude nádraží srovnat se zemí a postavit úplně nové na vhodnějším místě. „Výsledky měření ukázaly, že jsou v budově nejen odlišné základové poměry, ale také podzemní voda. Vzhledem k výrazně horšímu stavu objektu oproti očekávání bylo potřeba zvážit další možnosti, ze kterých se výstavba nové haly ukázala jako nejlepší řešení,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
„Moderní a funkční řešení s nižší energetickou náročností může přinést i značné provozní úspory. Předložená studie z našeho pohledu vypadá velice dobře,“ uvedl kladenský primátor Milan Volf s tím, že podmínkou města bylo, aby nová budova měla co nejvyšší architektonickou kvalitu a odpovídala moderním požadavkům.
Řadě lidí se to nelíbí. Už víc než tisícovka jich podepsala petici, objevil se i návrh zařadit budovu mezi památkově chráněné objekty.
„Včera jsme se dozvěděli smutnou zprávu o demolici nádražní budovy. Je to obrovská škoda. Ekonomika vyhrála nad historií. Bohužel, budeme si muset zvyknout,“ okomentoval věc správce fanouškovské stránky nádraží na Facebooku. "Další historická budova, kterou vyhledávala spousta filmařů, půjde k zemi. Skvělý nápad,“ reagoval další z obyvatel města.
Nádraží, kterému se v Kladně říká Vejhybka, začalo sloužit v roce 1855. Poprvé se objevilo ve filmu Zlaté ptáče v roce 1935. Natáčely se tam také záběry pro snímky Jak básníci přicházejí o iluze v roce 1984 a Jak básníkům chutná život, který vznikl o tři roky později. V roce 1988 pak nádraží obsadil štáb, který pracoval na seriálu Chlapci a chlapi. Kladenské nádraží si v něm zahrálo stanici Hrádek v Čechách