sobota 10. května 2025

Pět let starý tunel čeká modernizace, vyjde na 38 milionů

Není to ani pět let, co začaly vlaky jezdit nejdelším českým tunelem u Ejpovic. Správa železnic teď vypsala tendr na bezpečnostní systémy. Stát by měly 38 milionů korun.

ejpovice-20181111-14

Ejpovický tunel
Zdroj: satra.cz

  • Ejpovický tunel
  • Zdroj: satra.cz

Podle zadávací dokumentace je v plánu rozšíření kamerového systém, zavedení systému zvukového vyrozumění, doplnění osvětlení nástupních a záchranných ploch nebo změnu ovládání nouzového osvětlení.

Dva tubusy Ejpovického tunelu jsou postavené tak, aby v nich vlaky mohly jezdit až dvousetkilometrovou rychlostí. Správa železnic oznámila, že by se tak mohlo stát od roku 2022. Poté termín posunula o pět let.

Související

železniční most Výtoň.JPG.jpg
Domácí

UNESCO odmítá bourání Výtoňského mostu, oprava mu prodlouží život o sto let

České Budějovice nádraží
Domácí

Trať do Budějovic se zkrátí a zrychlí

České_Budějovice,_nádraží,_hlavní_budova_(4673)
Domácí

Nejsložitější stavba v dějinách Budějovic. Tunel za miliardy se bude stavět pět let

Komotau-Bahnhof-DBE
Domácí

Chomutov čeká velké stěhování. V centru vznikne nový přestupní terminál