neděle 27. července 2025

Pět let starý tunel čeká modernizace, vyjde na 38 milionů

Není to ani pět let, co začaly vlaky jezdit nejdelším českým tunelem u Ejpovic. Správa železnic teď vypsala tendr na bezpečnostní systémy. Stát by měly 38 milionů korun.

ejpovice-20181111-14

Ejpovický tunel
Zdroj: satra.cz

  • Ejpovický tunel
  • Zdroj: satra.cz

Podle zadávací dokumentace je v plánu rozšíření kamerového systém, zavedení systému zvukového vyrozumění, doplnění osvětlení nástupních a záchranných ploch nebo změnu ovládání nouzového osvětlení.

Dva tubusy Ejpovického tunelu jsou postavené tak, aby v nich vlaky mohly jezdit až dvousetkilometrovou rychlostí. Správa železnic oznámila, že by se tak mohlo stát od roku 2022. Poté termín posunula o pět let.

Související

Masarykovo nádraží v Praze
Domácí

Masaryčka na týden utichne. Startuje další fáze modernizace

tunel
Domácí

Tunel pod Krušnými horami spojí Česko s Německem

odpurci-tuneloveho-obchvatu-varu-chteji-obnovit-aktivity-ten-ma-stale-prioritu
Domácí

Tunel nebo obchvat? Karlovy Vary čekají na klíčová čísla

Vizualizace obnovy Fantovy budovy
Domácí

Fantova budova se dočká poslední velké obnovy