pátek 22. listopadu 2024

Pět let starý tunel čeká modernizace, vyjde na 38 milionů

Není to ani pět let, co začaly vlaky jezdit nejdelším českým tunelem u Ejpovic. Správa železnic teď vypsala tendr na bezpečnostní systémy. Stát by měly 38 milionů korun.

ejpovice-20181111-14

Ejpovický tunel
Zdroj: satra.cz

  • Ejpovický tunel
  • Zdroj: satra.cz

Podle zadávací dokumentace je v plánu rozšíření kamerového systém, zavedení systému zvukového vyrozumění, doplnění osvětlení nástupních a záchranných ploch nebo změnu ovládání nouzového osvětlení.

Dva tubusy Ejpovického tunelu jsou postavené tak, aby v nich vlaky mohly jezdit až dvousetkilometrovou rychlostí. Správa železnic oznámila, že by se tak mohlo stát od roku 2022. Poté termín posunula o pět let.

Související

PID vlak
Domácí

Víc vlaků a méně hluku. Pražskou železnici čeká modernizace

Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem
Domácí

Rekonstrukce trati Brno–Havlíčkův Brod pokračuje. Vlaky se vrátili do Křižanova

Branický most v Praze
Domácí

Přes Branický most se znovu jezdí po dvou kolejích

Plzeň-Jižní Předměstí
Domácí

Začíná obnova plzeňského nádraží na Jižním Předměstí