Pepsi chystá prebiotickou kolu. Uvede ji na podzim

PepsiCo na podzim uvede na trh novou „prebiotickou“ kolu, která má zaujmout zdravěji smýšlející zákazníky. Reaguje tak na rostoucí zájem o funkční potraviny a pokles prodeje tradičních limonád.

Pepsi

Ilustrační foto.
Zdroj: Needpix

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Needpix

Nová limonáda ponese název Pepsi Prebiotic Cola a bude dostupná v příchutích klasické koly a třešňové vanilky. Obsahovat bude pět gramů třtinového cukru, tři gramy prebiotické vlákniny, žádná umělá sladidla a jen 30 kalorií na porci. Podle vedení Pepsi má jít o novou éru, která kombinuje chuť a funkční přínosy.

Oznámení přichází několik měsíců po akvizici značky Poppi, kterou Pepsi koupila za téměř dvě miliardy dolarů. Poppi si získala popularitu jako zdravější alternativa k běžným sodám – díky směsi prebiotik, ovocných šťáv a jablečného octa. Pepsi tímto krokem potvrzuje svůj směr k funkčnějším nápojům.

Zájem o prebiotické a probiotické nápoje prudce roste. Jen v roce 2024 dosáhl globální trh hodnoty 262 milionů dolarů a podle odhadů poroste ročně o 7,6 procent. Pepsi proto sází i na další „zdravé“ novinky – například chipsy bez umělých přísad nebo nápoje obohacené o proteiny.

Novou kolu si zákazníci budou moci objednat online už letos na podzim, do obchodů dorazí příští rok.

Autor: Šimon Mitro

Související

50250296542_e7232f3a79_c
Zahraniční

Nápoj ve skleněné lahvi s kovovým víčkem má víc mikroplastů než v PETlahvi

smoothie
Světové dny Zdraví

Den smoothie

Kofola
Ekonomika

Kofola navzdory cukrové dani roste. Salaterie i bylinky táhnou

tržnice
Ekonomika

Jídlo šlo v květnu zase nahoru. Brambory a cukr dokonce o 11 procent