Nová limonáda ponese název Pepsi Prebiotic Cola a bude dostupná v příchutích klasické koly a třešňové vanilky. Obsahovat bude pět gramů třtinového cukru, tři gramy prebiotické vlákniny, žádná umělá sladidla a jen 30 kalorií na porci. Podle vedení Pepsi má jít o novou éru, která kombinuje chuť a funkční přínosy.
Oznámení přichází několik měsíců po akvizici značky Poppi, kterou Pepsi koupila za téměř dvě miliardy dolarů. Poppi si získala popularitu jako zdravější alternativa k běžným sodám – díky směsi prebiotik, ovocných šťáv a jablečného octa. Pepsi tímto krokem potvrzuje svůj směr k funkčnějším nápojům.
Zájem o prebiotické a probiotické nápoje prudce roste. Jen v roce 2024 dosáhl globální trh hodnoty 262 milionů dolarů a podle odhadů poroste ročně o 7,6 procent. Pepsi proto sází i na další „zdravé“ novinky – například chipsy bez umělých přísad nebo nápoje obohacené o proteiny.
Novou kolu si zákazníci budou moci objednat online už letos na podzim, do obchodů dorazí příští rok.