středa 23. července 2025

Pepsi chystá prebiotickou kolu. Uvede ji na podzim

PepsiCo na podzim uvede na trh novou „prebiotickou“ kolu, která má zaujmout zdravěji smýšlející zákazníky. Reaguje tak na rostoucí zájem o funkční potraviny a pokles prodeje tradičních limonád.

Pepsi

Ilustrační foto.
Zdroj: Needpix

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Needpix

Nová limonáda ponese název Pepsi Prebiotic Cola a bude dostupná v příchutích klasické koly a třešňové vanilky. Obsahovat bude pět gramů třtinového cukru, tři gramy prebiotické vlákniny, žádná umělá sladidla a jen 30 kalorií na porci. Podle vedení Pepsi má jít o novou éru, která kombinuje chuť a funkční přínosy.

Oznámení přichází několik měsíců po akvizici značky Poppi, kterou Pepsi koupila za téměř dvě miliardy dolarů. Poppi si získala popularitu jako zdravější alternativa k běžným sodám – díky směsi prebiotik, ovocných šťáv a jablečného octa. Pepsi tímto krokem potvrzuje svůj směr k funkčnějším nápojům.

Zájem o prebiotické a probiotické nápoje prudce roste. Jen v roce 2024 dosáhl globální trh hodnoty 262 milionů dolarů a podle odhadů poroste ročně o 7,6 procent. Pepsi proto sází i na další „zdravé“ novinky – například chipsy bez umělých přísad nebo nápoje obohacené o proteiny.

Novou kolu si zákazníci budou moci objednat online už letos na podzim, do obchodů dorazí příští rok.

Autor: Šimon Mitro

Související

50250296542_e7232f3a79_c
Zahraniční

Nápoj ve skleněné lahvi s kovovým víčkem má víc mikroplastů než v PETlahvi

smoothie
Světové dny Zdraví

Den smoothie

Kofola
Ekonomika

Kofola navzdory cukrové dani roste. Salaterie i bylinky táhnou

tržnice
Ekonomika

Jídlo šlo v květnu zase nahoru. Brambory a cukr dokonce o 11 procent