sobota 25. ledna 2025

Pardubická lávka za 300 milionů je už bez závad

Lávka spojující pardubické sídliště Dukla s vlakovým nádražím je po reklamaci opět plně funkční.

profimedia-0877824328

Lávka na pardubickém hlavním nádrží (31. 5. 2024)
Zdroj: Profimedia

  • Lávka na pardubickém hlavním nádrží (31. 5. 2024)
  • Zdroj: Profimedia

Lávka spojující pardubické sídliště Dukla s vlakovým nádražím je po vyreklamování závad plně funkční. Správa železnic odstranila problémy s odvodem vody, která se po deštích hromadila na povrchu. Upraven byl spád lávky i odtokové kanálky.

Nová lávka za 300 milionů korun měří 290 metrů a nabízí výtahy, schody i jezdící schody pro snadný přístup na nástupiště. Její konstrukce se vyznačuje kulatým zastřešením a prosklenými částmi s červenými prvky. Po desetiletích debat o přímém spojení mezi Duklou a nádražím se stavby nakonec ujala Správa železnic, která ji plánuje v příštím roce převést do majetku města.

Město již hradí provozní náklady, které se odhadují na 7,5 milionu korun ročně. Pardubice si od lávky slibují zlepšení spojení mezi klíčovými částmi města i větší komfort pro obyvatele a cestující.

Autor: Šimon Mitro

Související

Vizualizace rekonstruovaného nádraží v Bečově nad Teplou.
Domácí

Nádraží v Bečově nad Teplou získá původní podobu

man-2734073_1280
Domácí

I lidská duše někdy potřebuje servis, říká nová kampaň Pardubického kraje

Přípravné práce na stavbu obchvatu Zminného
Domácí

Pardubický kraj buduje dálniční přivaděče

Opravy poničené silnice
Domácí

Na jaře začne oprava silnice v Dolní Moravě. Použije se tichý asfalt