Pandemie pomohla rozvoji digitalizace na školách

Během koronavirové pandemie se urychlila digitalizace na českých školách.

rouška

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels/Rodnae Productions

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels/Rodnae Productions

Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) zjišťoval, jak školy nakládají s finančními prostředky státu a Evropské unie na podporu digitálního vzdělávání, a také se zaměřil na to, jakým způsobem probíhala distanční výuka v období pandemie. Podle zjištění NKÚ školy nevyužily 8,2 miliard korun ze státní rozpočtu a Evropských fondů v plné míře, jelikož část z nich se zatím v systému vzdělávání pozitivně neprojevila.

Kontroloři potvrdili, že školy nebyly připraveny na distanční formu vzdělávání a před vypuknutím pandemie se potýkaly s nedostatkem potřebných informačních a komunikačních technologií. „Ministerstvo školství poskytlo během pandemie základním školám a nižším stupňům gymnázií mimořádnou jednorázovou finanční podporu 1,3 miliardy korun. Tu dostalo 4 100 škol – ovšem až v průběhu druhé vlny, tedy od září 2020. Díky tomu vzrostl v roce 2021 počet přenosných ICT zařízení ve školách v porovnání s rokem 2018 o 91 procent. Období pandemie tak paradoxně přispělo k rozvoji digitálního vzdělávání,“ uvádí NKÚ.

Autor: Šimon Mitro
Zdroj: NKÚ

Související

covid
Zahraniční

Vědci znají příčinu vzácných srdečních potíží po očkování proti covidu

chřipka
Domácí

Chřipková sezona začala. Staré vakcíny nezaberou, přeočkujte se, tvrdí odborníci

13-04-02-Spindlerův_Mlýn_by_RalfR-26
Ekonomika

Nejdražší horské nemovitosti má Špindlerův Mlýn. Dohání i alpské země

Zbyněk Stanjura
Domácí

Nejlepší za posledních šest let. Schodek se prohlubuje, Stanjura se chválí