Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) zjišťoval, jak školy nakládají s finančními prostředky státu a Evropské unie na podporu digitálního vzdělávání, a také se zaměřil na to, jakým způsobem probíhala distanční výuka v období pandemie. Podle zjištění NKÚ školy nevyužily 8,2 miliard korun ze státní rozpočtu a Evropských fondů v plné míře, jelikož část z nich se zatím v systému vzdělávání pozitivně neprojevila.
Kontroloři potvrdili, že školy nebyly připraveny na distanční formu vzdělávání a před vypuknutím pandemie se potýkaly s nedostatkem potřebných informačních a komunikačních technologií. „Ministerstvo školství poskytlo během pandemie základním školám a nižším stupňům gymnázií mimořádnou jednorázovou finanční podporu 1,3 miliardy korun. Tu dostalo 4 100 škol – ovšem až v průběhu druhé vlny, tedy od září 2020. Díky tomu vzrostl v roce 2021 počet přenosných ICT zařízení ve školách v porovnání s rokem 2018 o 91 procent. Období pandemie tak paradoxně přispělo k rozvoji digitálního vzdělávání,“ uvádí NKÚ.