Pandemie pomohla rozvoji digitalizace na školách

Během koronavirové pandemie se urychlila digitalizace na českých školách.

rouška

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels/Rodnae Productions

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels/Rodnae Productions

Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) zjišťoval, jak školy nakládají s finančními prostředky státu a Evropské unie na podporu digitálního vzdělávání, a také se zaměřil na to, jakým způsobem probíhala distanční výuka v období pandemie. Podle zjištění NKÚ školy nevyužily 8,2 miliard korun ze státní rozpočtu a Evropských fondů v plné míře, jelikož část z nich se zatím v systému vzdělávání pozitivně neprojevila.

Kontroloři potvrdili, že školy nebyly připraveny na distanční formu vzdělávání a před vypuknutím pandemie se potýkaly s nedostatkem potřebných informačních a komunikačních technologií. „Ministerstvo školství poskytlo během pandemie základním školám a nižším stupňům gymnázií mimořádnou jednorázovou finanční podporu 1,3 miliardy korun. Tu dostalo 4 100 škol – ovšem až v průběhu druhé vlny, tedy od září 2020. Díky tomu vzrostl v roce 2021 počet přenosných ICT zařízení ve školách v porovnání s rokem 2018 o 91 procent. Období pandemie tak paradoxně přispělo k rozvoji digitálního vzdělávání,“ uvádí NKÚ.

Autor: Šimon Mitro
Zdroj: NKÚ

Související

ai-generated-9060268_1280
Domácí

Se šikanou se u nás setká každé třetí dítě. Doma se ale většinou nesvěří

Stezka Českem pro školy
Domácí Školství

Školy vyrážejí do přírody. Stezka Českem slaví úspěch

školní jídelna
Domácí Školství

Platy školníků a kuchařek nově zaplatí kraje a obce

Klientská zóna Jenda
Domácí Digitalizace

Nová aplikace Jenda usnadní vyřizování dávek