Pandemie pomohla rozvoji digitalizace na školách

Během koronavirové pandemie se urychlila digitalizace na českých školách.

rouška

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels/Rodnae Productions

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels/Rodnae Productions

Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) zjišťoval, jak školy nakládají s finančními prostředky státu a Evropské unie na podporu digitálního vzdělávání, a také se zaměřil na to, jakým způsobem probíhala distanční výuka v období pandemie. Podle zjištění NKÚ školy nevyužily 8,2 miliard korun ze státní rozpočtu a Evropských fondů v plné míře, jelikož část z nich se zatím v systému vzdělávání pozitivně neprojevila.

Kontroloři potvrdili, že školy nebyly připraveny na distanční formu vzdělávání a před vypuknutím pandemie se potýkaly s nedostatkem potřebných informačních a komunikačních technologií. „Ministerstvo školství poskytlo během pandemie základním školám a nižším stupňům gymnázií mimořádnou jednorázovou finanční podporu 1,3 miliardy korun. Tu dostalo 4 100 škol – ovšem až v průběhu druhé vlny, tedy od září 2020. Díky tomu vzrostl v roce 2021 počet přenosných ICT zařízení ve školách v porovnání s rokem 2018 o 91 procent. Období pandemie tak paradoxně přispělo k rozvoji digitálního vzdělávání,“ uvádí NKÚ.

Autor: Šimon Mitro
Zdroj: NKÚ

Související

střední škola
Domácí Školství

Většina deváťáků uspěla. Střední školy přijaly 94 procent uchazečů

Snímek obrazovky 2025-05-14 v 9.52.44
Domácí

Faráři jdou s dobou. Karty, QR kódy nebo terminály najdeme i v kostelech

peníze
Ekonomika

Fialovy německé platy? Stále vize z říše fantazií, Češi jsou pod unijním průměrem

covid
Zdraví

Pandemie změnila psychiku Čechů, následky si nesou dodnes