Pandemie pomohla rozvoji digitalizace na školách

Během koronavirové pandemie se urychlila digitalizace na českých školách.

rouška

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels/Rodnae Productions

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels/Rodnae Productions

Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) zjišťoval, jak školy nakládají s finančními prostředky státu a Evropské unie na podporu digitálního vzdělávání, a také se zaměřil na to, jakým způsobem probíhala distanční výuka v období pandemie. Podle zjištění NKÚ školy nevyužily 8,2 miliard korun ze státní rozpočtu a Evropských fondů v plné míře, jelikož část z nich se zatím v systému vzdělávání pozitivně neprojevila.

Kontroloři potvrdili, že školy nebyly připraveny na distanční formu vzdělávání a před vypuknutím pandemie se potýkaly s nedostatkem potřebných informačních a komunikačních technologií. „Ministerstvo školství poskytlo během pandemie základním školám a nižším stupňům gymnázií mimořádnou jednorázovou finanční podporu 1,3 miliardy korun. Tu dostalo 4 100 škol – ovšem až v průběhu druhé vlny, tedy od září 2020. Díky tomu vzrostl v roce 2021 počet přenosných ICT zařízení ve školách v porovnání s rokem 2018 o 91 procent. Období pandemie tak paradoxně přispělo k rozvoji digitálního vzdělávání,“ uvádí NKÚ.

Autor: Šimon Mitro
Zdroj: NKÚ

Související

digitální plné moci
Domácí Digitalizace

Nové digitální plné moci zjednoduší správu dopravních záležitostí

Nejvyšší kontrolní úřad
Ekonomika

Schodek rozpočtu zůstává vysoký, NKÚ varuje před rostoucím dluhem

doktor
Domácí Digitalizace

České zdravotnictví míří k větší efektivitě a digitalizaci

Nejvyšší kontrolní úřad
Domácí

Propagace fondů EU přinesla výsledky, ale i nedostatky v zakázkách, uvádí NKÚ