Kvůli suchu musel Panamský kanál, světově důležitá spojnice mezi Atlantským a Tichým oceánem, omezit provoz už v létě, kdy se na moři tvořily dlouhé fronty lodí. Prognózy na nadcházející období ukazují, že bude ještě mnohem hůř. Nízká hladina oceánů a nedostatek srážek ve středoamerické oblasti se nejvíce projeví v následujících měsících, kdy se počítá s tím, že v únoru průplav odbaví jen polovinu lodí, než je běžný stav. Už nyní na obou stranách kanálu čeká na odbavení zhruba stovka lodí.
Panama Canal Woes get worse. Significant impacts to canal traffic with capacity at sub 50% for the next 3 months. No rain = no traffic! via @Splash_247 https://t.co/uyZ9KV4vCL #shipping #supplychain #shippingcontainer #shippingcontainers #containers
— Budget Containers UK (@budgetcontainer) November 6, 2023
V listopadu se proto počet průjezdů sníží na 25 lodí denně, v prosinci to bude o tři méně. V lednu pak panamským kanálem propluje jen dvacet lodí denně, v únoru osmnáct.
Přes Panamu proudí na obě strany zejména kontejnerová doprava, proto bude nutné počítat celosvětově se zdržováním dodávek zboží. To by se negativně mohlo projevit na rostoucím trendu jednotlivých ekonomik.