Železobetonový a 118 metrů dlouhý most se secesní výzdobou představuje klíčovou spojnici pro Nymburk. Nyní už je však ve velmi špatném technickém stavu, a proto potřebuje rekonstrukci. „Vzhledem k tomu, že jde o chráněnou památku z roku 1912, přistupujeme k její omlazovací kúře co nejšetrněji. Projekt jsme konzultovali s památkáři, kteří samozřejmě budou na práce dohlížet,“ říká radní Středočeského kraje pro oblast silniční dopravy Josef Pátek.
Ještě před zahájením rekonstrukce vznikne pod Labem nový tunel. Inženýrské sítě tak nepovedou v konstrukci mostu, ale právě pod řekou. Oprava most kompletně uzavře.
Zajímavosti o památkově chráněném mostu v Nymburku
Památkově chráněný železobetonový silniční most přes Labe vznikl v roce 1912 na místě staršího dřevěného mostu. Jeho podobu navrhl architekt František Roith. Jeho délka činí 118 metrů, šířka mostovky je 8,5 metru. Most byl vybudovaný ve stylu moderního klasicismu s prvky secese. Od 3. května 1958 je zapsaný na seznamu kulturních památek.