Jeden vůz poputuje do Ústředních dílen pražského dopravního podniku v Hostivaři, odkud se následně přestěhuje do Muzea městské hromadné dopravy ve vozovně ve Střešovicích. Druhý vůz půjde rovnou do depozitáře Národního technického muzea v Chomutově.
Při rekonstrukce se odstraní tažná a brzdná lana a demontují se kolejnice, vodící kladky pro lana i obslužné schodiště. Rozeberou se také sloupy osvětlení a další vybavení. V další fázi čeká celé drážní těleso v délce půl kilometru demolice, a to včetně inženýrských sítí.
Nestabilní petřínský svah zpevní pět stěn složených ze železobetonových mikropilot. Na zpevněný podklad se pak začne stavět nové drážní těleso. Vznikne masivní železobetonová desková drážní konstrukce s odvodňovacími žlaby a odtoky do kanalizacea zcela nový odvodňovací systém. Na železobetonovou desku zhotovitel umístí kolejový vršek – kolejnice, kladky a tažné lano.
Stavební práce potrvají asi rok, poté se bude instalovat samotný dopravní systém, což zabere dalšího přibližně půl roku. Ve zkušebním provozu by měla lanovka vyjet nejspíš o prázdninách příštího roku.
Rekonstrukce vyjde na 134 milionů korun bez daně.