Na hlavním tahu mezi Plzní a Karlovými Vary startuje rekonstrukce téměř devítikilometrového úseku mezi Trhomným a Úněšovem. Silnice je dlouhodobě ve špatném technickém stavu, povrch je opotřebovaný a na řadě míst praská až do podkladních vrstev. Pro řidiče to znamená nerovnosti a vyšší riziko poškození aut.
Rekonstrukce proto zahrne kompletní výměnu asfaltových vrstev, lokální opravy podloží a také doplnění či výměnu svodidel. Součástí budou i úpravy sjezdů, vyčištění příkopů a obnova propustků, aby silnice vydržela další desítky let provozu.
Pracovat se bude postupně na polovině vozovky. Provoz zůstane zachovaný, ale doprava bude kyvadlová jedním jízdním pruhem. V nejvytíženějších hodinách se tak mohou tvořit kolony, především v ranní a odpolední špičce. Řidiči by měli počítat s časovou rezervou. V křižovatce ve Štipoklasech zůstane průjezd zachovaný po celou dobu stavby, aby se minimalizovalo zatížení místní dopravy.
Silnice I/20 je důležitou spojnicí Plzně s Karlovarským krajem a využívají ji nejen osobní auta, ale i kamiony mířící k dálnici D5 nebo na sever Čech. Modernizace tak přispěje k plynulejšímu a bezpečnějšímu provozu v celém regionu.
Opravy by měly být skončit v první polovině listopadu.
V pondělí 22. 9. budou zahájeny práce na opravě téměř devět kilometrů dlouhého úseku silnice I/20 mezi obcemi Trhomné a Úněšov. Celá akce pak za částečných uzavírek potrvá do první poloviny listopadu.
— ŘSD Plzeňský kraj (@RSD_Plzensky) September 19, 2025
➡️https://t.co/lzKEvCUaRU pic.twitter.com/lZYLfJhoZO