Dispečeři získali víc pracovních míst, a to díky stavebním úpravám, polohovatelné stoly, které si každý pracovník může upravit podle své výšky, bezdrátové komunikační sety nebo velkou zobrazovací stěnu pro lepší přehled o situaci v Praze. Novinkou je i vyhřívání u desky stolu, které pomáhá předcházet syndromu karpálního tunelu.
Volající na tísňovou linku 155 také uslyší novou hlášku, která je ujistí, že se skutečně dovolali na záchranku, a pomůže i předcházet hovorům, kdy člověk vytočí číslo 155 omylem.
Vznikly také nové převlékárny, kuchyňka i relaxační část, kde si mohou zaměstnanci operačního střediska užít klid a ticho. Rozsáhlá modernizace se uskutečnila poprvé od roku 1999. V tomto roce se dispečink přesunul z ulice Dukelských hrdinů do Korunní, kde sídlí dodnes.
Modernizace se připravovala tři roky. Dohromady stála 52,3 milionu korun včetně daně.
Jak pracuje dispečink pražské záchranné služby?
- Pracuje tam sedm až deset operátorek ve 12hodinových směnách.
- V minulém roce přijal 226 tisíc tísňových volání.
- Zhruba dvě třetiny telefonátů se uskutečňují při denní směně.
- Nejvíce vytížené bývá pondělí, v průměru 671 hovorů, nejméně neděle, 591 volání.
- Nejvíce lidé volají ve všední dny mezi devátou a 11. hodinou dopoledne.