Čeští spotřebitelé čelí stále častěji podvodům při online nákupech, jak ukázal nedávný průzkum provedený společností ESET ve spolupráci s agenturou Median. Zatímco v loňském roce se s podvodem setkala necelá pětina respondentů, letos to již byla rovná čtvrtina lidí. Přestože bezpečnost eshopu je pro výběr obchodu zásadním kritériem, většina spotřebitelů se rozhoduje spíše na základě předešlých zkušeností a recenzí než podle reálných bezpečnostních měřítek.
Přestože 95 procent Čechů nakupuje online, tak pouze čtvrtina z nich využívá v eshopech při registraci unikátní heslo. Ačkoliv se počet lidí s opakovaně používanými hesly mírně snížil, stále jich je třetina. Bezpečnostní odborníci zdůrazňují nebezpečí opakovaného používání hesel, které může vést ke kompromitaci dalších online účtů, a varují před falešnými webovými stránkami, které se vydávají za legitimní eshopy, a vyzývají k obezřetnosti při výběru důvěryhodného obchodu.
Při online platbách zůstává nejčastějším způsobem placení platební karta, avšak oproti předchozímu roku její používání pokleslo z 76 na 65 procent. Lidé stále častěji chrání své finance nastavením limitů na kartě (72 %) a vícefázovým ověřením (70 %). Větší důvěru v bezpečnost elektronické platby mají lidé s použitím virtuálních platebních karet (20 %), zejména ve věkové kategorii do 24 let, kde se tento způsob platby těší podílu rovných 50 procent.