„On-line smlouva šetří nejen čas nutný pro návštěvu pobočky. Její další výhodou je, že se dá sjednat kdykoli před vycestováním do zahraničí a je platná okamžitě po zaplacení pojistného. Navíc je až o deset procent levnější oproti pojistné smlouvě sjednané v pobočce,“ uvádí mluvčí zdravotní pojišťovny Elenka Mazurová.
Kvůli akutní operaci žlučníku a CT vyšetření pojišťovna vyplatila jednomu z klientů 1,3 milionu korun. Další v Thajsku podstoupil operaci slepého střeva a následně se nechal do Česka repatriovat. V tomto případě pojišťovna uhradila 409 tisíc korun.
Sjednání cestovního pojištění je však pouze prvním krokem pro zajištění klidné dovolené. „Povinností pojištěného je, aby v případě nenadálé události na místě kontaktoval asistenční službu a řídil se jejími pokyny,“ dodává Mazurová. Asistenční služba klientům pomáhá například s vyhledáním zdravotnického zařízení, s poskytnutím pomoci při jednání s policií a úřady nebo při vyřizování repatriace či tlumočením.