středa 16. července 2025

Olomoucké depo projde rozsáhlou modernizací. První část začala včera

Opravárenská hala ve Středisku údržby Českých drah v Olomouci se opravuje. Servisní hala dostane nové mobilní prohlížecí lávky, moderní mostový jeřáb i zateplení. Náklady na rekonstrukci činí 400 milionů korun.

vizualizace olomouckého střediska údržby Českých drah po rekonstrukci haly B.

Modernizace olomouckého depa Českých drah začala.
Zdroj: České dráhy

  • Modernizace olomouckého depa Českých drah začala.
  • Zdroj: České dráhy

„Nové vlaky mají zcela jiné požadavky na servis a údržbu. Jsou nabité technologiemi a elektronikou, která vyžaduje odpovídající údržbu a diagnostiku. Hala B bude všechny tyto požadavky po rekonstrukci splňovat. Zároveň dojde k jejímu prodloužení ze současných 85 na 123 metrů, takže se do ní ucelené jednotky RegioPanter vejdou celou svojí délkou. V olomouckém depu je tato stavba jen začátek, poté bude následovat vybudování nového komplexního areálu pro údržbu a úklid vlaků za více než jednu a půl miliardy korun,“ říká místopředseda představenstva Českých drah Michal Kraus.

Po dokončení modernizace haly se bude pokračovat výstavbou areálu technicko-hygienické údržby. Její součástí bude i tříkolejná hala dlouhá 150 metrů či ekologická myčka železničních vozidel.

Autor: Michaela Dočkalová

Související

Olomouc opravuje lesní mosty
Domácí

Olomouc obnovuje klíčové lesní mosty

arriva-vlaky-plzen-41
Ekonomika

Nové vlaky pro západní Čechy vyrobí pravděpodobně plzeňská Škoda Group

Motorová_jednotka_845_(01)
Ekonomika

České dráhy přichází o dvě důležité linky. Na západě Čech je vystřídá Arriva

ČD
Domácí

České dráhy testují Starlink od Muska