čtvrtek 16. října 2025

Odzvoní turistickým drezínám? Železničáři chtějí zasypat turistickou trať

Obce Mikroregionu Votice chystají sepsání petice. Cítí totiž zradu ze strany Správy železnic, která chce zasypat starou trasu turistických drezín.

2013-07-01_Střezimíř

Stará nádražní budova ve Střezimíři.
Zdroj: Wikipedia

  • Stará nádražní budova ve Střezimíři.
  • Zdroj: Wikipedia

Do boje o zachování turistických drezín na Benešovsku vytáhl tamní dobrovolný svazek obcí Mikroregion Voticko. Jako oponent proti němu stojí Správa železnic, která s koridorem u Střezimíře, o který primárně jde, má jiné úmysly. Hodlá jej totiž zasypat vytěženým materiálem z tunelu Mezno, který leží na nové trase Praha-České Budějovice. Obce mikroregionu to berou jako zradu původního slova, protože železničáři zachování drezínové trati slíbili. Nyní však pro její zasypání argumentují jedinou, ekonomicky přijatelnou možností.

Provoz drezín a chystané železniční muzeum ve Střezimíři je jedním z mála turistických lákadel votického regionu. Podle zástupců mikroregionu navíc zasypáním tratě zmizí unikátní skalnatý biotop, kde hnízdí řada druhá ptactva. Správa železnic s likvidací drezínové trati chce začít už příští měsíc.

Železnice hraje ve votickém regionu významnou historickou úlohu. Od roku 1870 tam totiž procházela hlavní trasa z Prahy do Vídně. Poslední vlak na staré trati zastavil 1. dubna 2022.

Autor: Jan Skala

Související

G3R3fBiWoAA2rpT
Domácí

V Kolíně vykolejil vlak. Na Osek a Kutnou Horu železniční doprava stojí

Louka_u_Litvínova_-_panoramio
Domácí

Dotace se nepodařilo zajistit. Nádraží v Louce u Litvínova kraj nepřevezme

Královo pole nádraží
Domácí

Nová budova Královopolského nádraží vítá cestující

G2JZ582XEAADpCL
Zahraniční

Filipíny počítají škody po zemětřesení. Počet mrtvých rychle stoupá