Krajská Obchodní akademie a Hotelová škola v Havlíčkově Brodě budou od příštího školního roku ověřovat nový obor Lyceum, zaměřený na digitální marketing, branding a komunikaci s klienty. Studenti se budou učit také psychologii spotřebitele a další klíčové oblasti pro dnešní trh.
Tento nový studijní program je součástí pokusného ověřování vyhlášeného Ministerstvem školství, které má za cíl testovat rámcový vzdělávací program a přizpůsobit ho aktuálním potřebám žáků i zaměstnavatelů. Pokud se obor osvědčí, bude zapsán do oborové soustavy a škola jej zařadí do své nabídky.
Pokusné ověřování skončí v roce 2032 a účastnit se mohou školy, které do konce listopadu podají žádost. Na Vysočině se přihlásila pouze havlíčkobrodská škola, která má s podobným oborem zkušenosti, protože v minulosti nabízela ekonomické lyceum.