Od začátku června začal pilotní projekt mezi Českou poštou a Úřadem práce, který umožní klientům na 51 pobočkách České pošty podat žádosti o vybrané dávky v oblasti státní sociální podpory. Zaměstnanci České pošty budou asistovat při online podání žádostí, které se týkají rodičovského příspěvku, přídavku na dítě a příspěvku na bydlení.
Pilotní ověření spolupráce začíná 3. června v Liberci a od 1. července se připojí dalších 50 poboček České pošty v Ústeckém a Libereckém kraji a na Vysočině. Tyto pobočky budou fungovat jako chytré podatelny, kde klienti mohou podat žádosti a získat poradenství, avšak samotné vyřízení a výplatu dávek bude nadále zajišťovat Úřad práce.
Cílem spolupráce je poskytnout občanům širší možnosti, zejména těm, kteří nemají možnost podat žádost online a mají blíže pobočku české pošty než Úřadu práce. Generální ředitel Úřadu práce Daniel Krištof zdůrazňuje, že Česká pošta nebude nahrazovat činnost Úřadu práce, ale pouze poskytne asistenci při podání žádosti. Vyhodnocení projektu proběhne na konci roku a pokud se osvědčí, může se rozšířit i na další pobočky pošty v České republice.