Jihlavská městská doprava měla být ekologičtější. Jenže šest nových parciálních trolejbusů, které mají i bateriový pohon, stíhá jedna závada za druhou. Nahrazují se tak 18 let starými naftovými autobusy. Někdy ale vyjedou s velkým zpožděním, jindy vůbec.
Chyba je prý na straně dodavatelské společnosti, která má problémy se subdodavatelským řetězcem, a nezvládá vyřizovat záruční opravy. Nejčastěji se závady týkají baterií, trakčních motorů, sběračů a elektrické výzbroje vozu. „Dodavatel nebyl ani za 3,5 roku od podpisu smlouvy schopen zajistit spolehlivost svých vozů a dostát všem závazkům. Smlouvu jsme podepisovali v dubnu 2021, trolejbusy nám dodali až na poslední chvíli na konci roku 2023 a celý rok 2024 se potýkáme s problémy a poruchami. Tak si nepředstavujeme dobrou spolupráci,“ říká ředitel jihlavského dopravního podniku Radim Rovner.
Dodavatel podle Rovnera rovněž opožděně předkládal změny harmonogramu, který ale stejně nedodržel. Dopravní podnik si tak musí rychle najít náhradního dodavatele.