Ministerstvo dopravy představilo odvážnou vizi, jak by mohla dálniční síť v Česku vypadat po roce 2050. Centrální komise schválila strategickou studii, která mapuje možnosti dalšího rozvoje infrastruktury po dokončení základní dálniční sítě kolem roku 2033. Cílem je propojit kraje efektivněji, odlehčit přetíženým uzlům v Praze a Brně a nabídnout nové alternativní trasy.
Studie navrhuje čtyři hlavní nové dálniční koridory v celkové délce 540 kilometrů, mezi nimi například středočeský okruh kolem Prahy, trasy Plzeň–Jihlava nebo spojení Jihlavy s Chlumcem nad Cidlinou. Další navrhované trasy by měly propojit Mladou Boleslav s Jičínem, Podorlicko s dálnicí D11 nebo jižní okraj Brna mimo současné přetížené křižovatky.
Náklady na výstavbu hlavních tras se odhadují na 320 miliard korun, vedlejších pak na dalších 40 miliard (v cenách k roku 2021). Ministerstvo teď připraví prioritizaci jednotlivých projektů, na kterou naváže detailní plánování a veřejná debata s kraji a obcemi.