Celkové náklady obou staveb dosahují 105 milionů korun.
Novostavba nahradila nevyhovující objekt ze 70. let minulého století. Vznikla moderní budova, která je bezbariérová. Uvolněná plocha se využila pro vybudování parkoviště s kapacitou 23 míst včetně stání pro dobíjení elektromobilů. Stavbaři také rekonstruovali zastřešení na nástupišti, které využívají vlaky ve směru na bavorský Selb.
„Přínosem stavby je nejen zvýšení komfortu pro cestující, ale také téměř nulové provozní náklady na budovu. Na její střechu a stěnu se osadily fotovoltaické panely, které se využijí pro pokrytí vlastní spotřeby elektřiny,“ řekl ředitel Stavební správy západ Správy železnic Petr Hofhanzl.
Díky společné investici s městem Aš vznikl přímo v prostoru stanice terminál autobusové a vlakové dopravy. Jeho novou dominantou se stala hodinová věž.
„Jednoduchá a střízlivá stavba z pohledového betonu krásně zapadla do okolí a jistě zaujme i cestující z Bavorska, kteří přes Aš vstupují na naše území. Rádi bychom ještě v budoucnu ve spolupráci se Správou železnic a Českými drahami vybudovali v blízkosti nádraží důstojnou připomínku Vlaku svobody, který tudy projel v roce 1951 a dopravil několik desítek lidí na svobodný Západ,“ uvedl místostarosta Aše Pavel Matala.
Zhotovitelem obou staveb byla společnost Berger Bohemia. Jejich celkové náklady jsou 105 milionů korun.