Průměrné emise oxidu uhličitého z nových aut registrovaných v Evropě loni poklesly o 1,4 procenta ve srovnání s rokem 2022. U nových dodávek byl pokles 1,6procentní. Hlavním faktorem snižování znečištění je rostoucí podíl elektromobilů a hybridů.
V loňském roce bylo v Evropě registrováno 10,7 milionů nových aut, což je nárůst o 13,2 procenta oproti předchozímu roku. Téměř čtvrtina z nich byla elektrický, a to buď plně, nebo jako plug-in hybridy Největší podíl elektromobilů měly Norové (90,5 %), Švédi (60,7 %) a Islanďané (60,4 %).
Loni bylo registrováno 1,2 milionu nových dodávek, což je meziročně o pětinu více. Podíl plně elektrických dodávek dosáhl osmi procent. Více než polovina těchto dodávek byla registrována ve Francii, Německu a Švédsku.
Doprava představuje asi čtvrtinu emisí skleníkových plynů v Evropě, přičemž tři čtvrtiny těchto emisí pochází ze silniční dopravy. Cílem EU je snížit emise skleníkových plynů z dopravy do roku 2050 o 90 procent oproti úrovním z roku 1990. U nových aut a dodávek je cílem dosáhnout nulových emisí od roku 2035.