Nová aplikace Jenda usnadní vyřizování dávek

Ministerstvo práce a sociálních věcí představilo mobilní aplikaci Jenda, která výrazně zjednoduší vyřizování žádostí o sociální dávky.

Klientská zóna Jenda

Klientská zóna Jenda
Zdroj: X @DigiMPSV

  • Klientská zóna Jenda
  • Zdroj: X @DigiMPSV

Mobilní aplikace Klientská zóna Jenda přináší výrazné zjednodušení podávání žádostí o různé sociální dávky a příspěvky. Uživatelé si ji mohou zdarma stáhnout z App Store nebo Google Play a získat přehled o svých žádostech pohodlně v telefonu, aniž by museli navštěvovat úřady.

Ministr práce Marian Jurečka zdůraznil, že díky Jendě je možné podat žádost z domova a být pravidelně informován o jejím stavu. Díky tomu se doba vyřízení žádostí výrazně zkrátí. Aplikace také umožňuje upravovat osobní údaje, nastavovat notifikace a přináší vysokou úroveň ochrany dat, jak ujišťuje vrchní ředitel IT sekce MPSV Karel Trpkoš.

Podání žádosti o rodičovský příspěvek trvá v aplikaci jen tři minuty, přičemž přes Jendu lze vyřídit i žádosti o příspěvek na bydlení, přídavek na dítě či zápis do evidence uchazečů o zaměstnání. Celkem už bylo přes Jendu podáno více než 424 tisíc žádostí a téměř 40 procent agend je dnes vyřizováno online.

Autor: Šimon Mitro

Související

digitální juan
Ekonomika Kryptoměny

Čína zkouší digitální jüan, chystá i vlastní stablecoin

digitalizace
Domácí Digitalizace

Evropské peněženky míří do Česka. Na digitalizaci úřadů půjde přes 170 milionů

stáří
Domácí

Penze od ledna poposkočí. Důchodci budou brát už skoro 22 tisíc

503885811_1522627115734433_5831844926658647009_n (1)
Domácí

Zvýšení platů neprošlo. Odbory už se současnou vládou nechtějí jednat