Kontrola Nejvyššího kontrolního úřadu ukázala, že modernizace dálnice D1 není dokončená, na opravených částech zůstávají mosty a nadjezdy ve stavu ohrožujícím bezpečnost dopravy a opravenou vozovku poškozují přetížené kamiony, což zkracuje její životnost. Kontroloři také upozornili na nekvalitní odstraňování závad, které vytváří nerovnosti na vozovce a má negativní vliv na jízdní komfort. Stále dokončená není ani modernizace některých odpočívek a chybí parkovací místa pro kamiony.
Nekvalitní stavební práce a problematické odstraňování některých závad snižují komfort jízdy. Vozovku výrazně poškozují a její životnost zkracují i časté jízdy přetížených vozidel. Loni v březnu a dubnu ukázala jediná pořízená vysokorychlostní váha na dálnici D1 17 216 případů porušení hmotnostních limitů vozidel. Příslušnému úřadu v Jihlavě ale Ředitelství silnic a dálnic předalo jen 448 podnětů k zahájení řízení o přestupku. V dalších měsících byla váha nefunkční.
Devět dálničních mostů a tři nadjezdy zůstaly i po opravách ve špatném nebo velmi špatném stavu. Například obloukový 253 metrů dlouhý most Šmejkalka má od loňského června provizorní podepření nosné konstrukce do doby rekonstrukce. Termín dokončení rekonstrukce ale není jasný, původně měly být práce hotové do prosince 2015.
Provoz na dálnici ohrožuje i velmi špatný stav dálničního nadjezdu u Hrusic. O potřebě jeho neodkladné rekonstrukce ví ŘSD od roku 2019. Při modernizaci dálnice ji ale neřešilo s tím, že se jedná o most jiného vlastníka.
Nadjezd nad úsekem č. 16 u Jihlavy označil stavební úřad za stavbu ohrožující zdraví a životy osob i bezpečnost a plynulost provozu na dálnici. Nadjezd nemá určeného vlastníka a dlouhodobě ho nikdo neudržuje.
Kontroloři zjistili, že dokumentace ŘSD týkající se zjištění a řešení závad byla neúplná až chaotická, obsahovala rozpory a nejasnosti.