Japonská automobilka Nissan vyvíjí vozidla s technologií autonomního řízení. Slibuje si od toho zejména oživení skomírajícího zájmu o své tradiční produkty, který společnost dostává do ekonomicky méně lichotivých čísel, než tomu bylo v minulosti. Nissan by pro svou značku Ariya měl využívat technologii britské firmy Wayve, kdy bude vůz vybavený 11 kamerami, pěti radary a senzorem nové generace s názvem LiDAR.
Podle výzkumné společnosti IndustryARC budu vozidla bez řidiče, díky pokroku umělé inteligence, senzorových technologií a schopností zpracování dat, běžně nabízeným zbožím už v roce 2030. Nissan svůj první prototyp chce uvést na trh však už za dva roky.
Podobným směrem se chce v současné době vydat i největší japonská automobilka Toyota a na podobných typech vozů pracují i v Hondě, General Motors či vývojových pracovištích Mercedes-Benz.
Experience ProPILOT technology, powered by the Wayve AI Driver in Tokyo! 🇯🇵
— Wayve (@wayve_ai) September 22, 2025
Ahead of the 2027 launch, @NissanMotor has begun demonstrating its next-generation ProPILOT. Watch how our AI safely and confidently navigates the hustle and bustle of Central Tokyo.
This is an… pic.twitter.com/Z36W32rDTl