Byl to megalomanský projekt, který plánoval před druhou světovou válkou Jan Antonín Baťa. Měl totiž spojit oba konce Československa, tedy Chebsko a Podkarpatskou Rus, mělo se jednat o ojedinělou dálnici v tehdejší Evropě. Vše ale nakonec zůstalo jen na papíře a plány na takzvanou Baťovu dálnici ztroskotaly ve chvíli, kdy hranice Československa překročila německá armáda. Zůstalo jen několik betonových mostů, které však berou během let za své.
Zmizí jedna z největších zvláštností na tuzemských silnicích. Betonový podjezd Baťovy dálnice mezi Zlínem a Luhačovicemi z roku 1940. Stojí uprostřed obce Ludkovice. Dálnice nakonec zůstala jen v plánech, demolice podjezdu začne 14.8.2023. Beton je zvětralý, drolí se. Foto: ŘSZK pic.twitter.com/kZXBOGlbZ8
— Josef Kvasnička (@Kvasnicka_CT) July 30, 2023
Tentokrát přišel na řadu podjezd v Ludkovicích na Zlínsku. Na jeho demolici se shodlo krajské zastupitelstvo společně s Ředitelstvím silnic Zlínského kraje. S demoličními pracemi by se mělo začít v srpnu. Důvod pro zbourání je velmi špatný stav mostu a skutečnost, že se ve stavbě už nikdy pokračovat nebude. Řidiči při demoličních pracích budou muset využít objízdných tras.