pátek 22. listopadu 2024

Netflix má nejvíce předplatitelů v historii, ale už nemá kam stoupat

Netflix by měl brzy ohlásit svůj nejpomalejší růst mezi třetím a čtvrtým čtvrtletím roku. Předplatné s reklamami, kterým se společnost snažila přilákat nové předplatitele, neslaví úspěch.

Netflix

Ilustrační foto.
Zdroj: PixaHive

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: PixaHive

Král streamovacích služeb se ocitl na vrcholu, ale konkurence ho začíná dohánět. Netflix v září reportoval historicky nejvyšší počet předplatitelů, přes 223 milionů, ale zároveň se zdá, že ž nemá kam stoupat. Disney+ na konci loňského roku oznámil překročení hranice 164 milionů předplatitelů a růst zaznamenává i další konkurence v podobě HBO Max, Amazon Prime a Peacocku.

Netflix patří se svým předplatným k nejdražším službám, což bylo dáno tím, že jako jeden z malá nenabízel předplatné s reklamami. Streamovací matador se letos rozhodl nalákat nové zákazníky levným tarifem s reklamami, ale nezcela úspěšně. „Plán podporovaný reklamou v přepočtu za 155 korun měsíčně nemá přístup ke všem titulům a není dostatečně levný na to, aby získal značný počet zákazníků ve Spojených státech a Kanadě,“ říkají analytici.

Přesto se někteří analytici domnívají, že levné předplatné s reklamou se z dlouhodobého hlediska vyplatí, zejména na rozvojových trzích, kde je kupní síla slabší.

Předpokládá se, že mezi třetím a čtvrtým čtvrtletím loňského roku se počet předplatitelů Netflixu zvýšil "jen" o 4,5 milionu (na odhadovaných 227 milionů), což je nejnižší nárůst před koncem roku. Mezi třetím a čtvrtým čtvrtletím roku 2021 i roku 2020 se počet předplatitelů zvýšil o více než osm milionů.

Související

Plakát k filmu Grinch (2000)
Film a TV Vánoce

Nasajte vánoční atmosféru. Kde si pustit nejlepší vánoční filmy?

Záběr z filmu Deadpool & Wolverine
Film a TV Streaming

Kde sledovat nejúspěšnější filmy letošního roku?

Záběr ze série Duna: Proroctví
Film a TV Streaming

Listopad na streamu: Seriálová Duna, nový Šakal a Paul vs. Tyson

4922931726_0693e56948_b (1)
Ekonomika

Žádný úpadek ani po půl století. Zisky Hello Kitty v poslední době rostou