Král streamovacích služeb se ocitl na vrcholu, ale konkurence ho začíná dohánět. Netflix v září reportoval historicky nejvyšší počet předplatitelů, přes 223 milionů, ale zároveň se zdá, že ž nemá kam stoupat. Disney+ na konci loňského roku oznámil překročení hranice 164 milionů předplatitelů a růst zaznamenává i další konkurence v podobě HBO Max, Amazon Prime a Peacocku.
Netflix patří se svým předplatným k nejdražším službám, což bylo dáno tím, že jako jeden z malá nenabízel předplatné s reklamami. Streamovací matador se letos rozhodl nalákat nové zákazníky levným tarifem s reklamami, ale nezcela úspěšně. „Plán podporovaný reklamou v přepočtu za 155 korun měsíčně nemá přístup ke všem titulům a není dostatečně levný na to, aby získal značný počet zákazníků ve Spojených státech a Kanadě,“ říkají analytici.
Přesto se někteří analytici domnívají, že levné předplatné s reklamou se z dlouhodobého hlediska vyplatí, zejména na rozvojových trzích, kde je kupní síla slabší.
Předpokládá se, že mezi třetím a čtvrtým čtvrtletím loňského roku se počet předplatitelů Netflixu zvýšil "jen" o 4,5 milionu (na odhadovaných 227 milionů), což je nejnižší nárůst před koncem roku. Mezi třetím a čtvrtým čtvrtletím roku 2021 i roku 2020 se počet předplatitelů zvýšil o více než osm milionů.