Z centra Ústí nad Labem zmizela plastika z betonu a keramické mozaiky, která znázorňuje zvlněnou hladinu řeky Labe. Dílo akademického sochaře Karla Kronycha zamířilo za pomoci jeřábu a speciálního nákladního vozidla do depozitáře. Stěhovat se muselo kvůli připravované rekonstrukci stropu podzemních prostor obchodního domu, mělo totiž základy na okraji konstrukce stropu a hrozilo by jeho poškození.
Dílo, kterému obyvatelé města přezdívají Želva, Medúza anebo se domlouvají, že se sejdou u Nesmyslu, sloužilo původně jako fontána, léta už je ale v bídném stavu. Odborníci nyní plastiku ošetří a zakonzervují, a poté se pro ní bude hledat nový prostor a využití.
Přesun díla vyvolal velké diskuse na sociálních sítích. "Jako kluk si pamatuji, jak pod touto okachlíkovanou zmutovanou medúzou běhali potkani velký jak kapybary. Tak prosím z toho nedělejme Venuši Mélskou a normalizační betonovou skulpturu zaparkujme na vybrané místo do některého z parků, kde si zklamaní kunsthistorici, art connoisseur a starýdobrýčasy fňukalové můžou dělat umělecká selfíčka," navrhl Otto Budelovsky. Souhlasí s ním František Fronc: "Už za komančů to byl hnus, zničený a špinavý někde na boku chodníku. Kolem potkani a bordel a nikdo si toho nevšímal a nikdo ani nevěděl, co to je. Pro někoho to byla želva, pro někoho zmuchlaný papír a nebo cosi neidentifikovatelnýho. Takže stesky zdejších komunistů po zářných starých časech jsou směšné," přisadil si.
Řada lidí je naopak pro zachování díla. "Proč ji prostě neopraví a nevrátí zpět? K obchoďáku zkrátka patří," míní Iveta Burešová. "Ta plastika patří k městu, proč to celé místo neopraví , může tam být i posezení, aby se město vylepšovalo a ne, že se všechno vyhazuje," uvažuje Jaroslava Zemanová.