Nejkratší měsíc roku klepe na dveře a s ním osvětová kampaň Suchej únor. Kampaň se snaží posledních jedenáct let změnit návyky lidí k alkoholu. V České republice rizikově konzumuje alkohol přes milion lidí a tento trend se dlouhodobě nemění. Mnoho lidí si v Česku vyzkouší nepít alkohol alespoň v únoru, podle průzkumu se loni kampaně zúčastnilo 13,5 procent plnoletých Čechů.
Účastníci „Sucháče” se mohou tradičně registrovat k výzvě na stránkách suchejunor.cz. Pravidlem Suchého únoru je pouze to, že během tohoto měsíce nevypijete ani kapku alkoholu. „Zkusit měsíc bez alkoholu vypadá na první dobrou jednoduše. Jenže ve skutečnosti je za tím odvaha zkusit něco nového, schopnost podívat se upřímně sám na sebe, síla vykročit ze zajetých kolejí a jít svou vlastní cestou. To všechno se dá říct taky o umění: z dálky možná žádná velká práce, ale ve chvíli, kdy člověk sám čelí prázdnému plátnu, světlu na jevišti nebo bílé stránce, chápe hodnotu díla úplně jinak. V Sucháči si myslíme, že svoje umění může objevit každý – hledá-li mimo vlastní hranice všednosti a komfortu,” popsal letošní téma Nepít je umění ředitel neziskové organizace Suchej únor, Petr Freimann.
Podle organizátorů kampaně je každoročně vysoká úspěšnost účastníků. „Úspěšně dokončenou měsíční abstinenci deklaruje zhruba 90 procnet lidí, kteří se do kampaně zapojí. Kampaň Suchej únor znají více než čtyři pětiny oslovených a významná většina z nich – 78 % – s ní také sympatizuje,” okomentovala čísla Hana Friedlaenderová z agentury Nielsen Admosphere.
Více než 53 procent účastníků navíc deklaruje snížení spotřeby alkoholu ještě čtyři měsíce po kampani.