Spojením sil německých vládních stran SPD a Zelených, schválil Spolkový sněm reformu systému emisních povolenek, což pro běžného Němce bude mít jediný důsledek a to, že výrazně zdraží pohonné hmoty. Odhaduje se, že to roku 2027 vylétne cena nafty a benzinu v přepočtu zhruba o deset korun na jednom litru. Nové povolenky stanovují ceny za emise oxidu uhličitého a jejich ceny se budou určovat na celoevropské burze.
V letošním roce činí cena za tunu oxidu uhličitého 55 eur, v roce 2026 to bude o 10 eur více. Ovšem v roce 2027 přijde cenový skok, kdy ji začne určovat trh, čímž cenový strop, dosud stanovený vládou, padne.
Proti kroku Spolkového sněmu se začíná bouřit německý autoklub ACAD. Ten požaduje zavedení takzvaných klimatických dotací pro sociálně slabší rodiny a kompenzace pro řidiče, kteří za prací musejí dojíždět delší vzdálenosti.